PERONAL BRANDING: WAAROM IS HET BELANGRIJK

Met een persoonlijke merkidentiteit kan een professional de wereld laten zien waar hij of zij als individuele werknemer voor staat.

Door personal branding op te bouwen kunnen de vaardigheden en kwaliteiten van iemand worden getoond, waardoor hij of zij belangrijk of anders is.

In een concurrerende wereld is het erg belangrijk dat mensen een voorsprong hebben op hun concurrenten.

Nu hebben meer werknemers de kans om hun unieke online merk op te bouwen dankzij sociale media en de inspanningen van bedrijven die beseffen hoe belangrijk het is voor hun bedrijf.

Toch ben je als professionele werknemer misschien tegen het creëren van een merkpersoonlijkheid of het ontwikkelen van je merkidentiteit, misschien weet je gewoon niet zeker waarom je er een zou moeten hebben, of zelfs waar je moet beginnen.

Dit is waarom je een persoonlijke merkidentiteit nodig hebt

  • Waarde tonen

Als iemand een goede band heeft en vertrouwd wordt door klanten,en collega’s, zal hij of zij eerder gerespecteerd worden door de werkgever.

  • Zelfbewustzijn opbouwen

Personal branding laat je zien wat voor JOU belangrijk is. Je merkimago gaat over de vaardigheden en interesses die je hebt en waarin je geïnteresseerd bent, niet over wat je baan of omgeving je heeft opgelegd.

Als je op de perfecte plaats zit dan komen je persoonlijke waarden en die van je bedrijf overeen. 

  • Zichtbaarheid verbeteren

Je zou kunnen denken dat helemaal geen sociale media hebben het antwoord is; per slot van rekening is geen informatie goede informatie, toch?

Maar je bent niet beter af als je een professionele rol op sociale media vermijdt – je beperkt alleen jezelf en je groeipotentieel.

Gebruik sociale media in plaats daarvan als een kans om je professionaliteit te tonen en een waarde te bewijzen in de industrie. Deze zichtbaarheid kan resulteren in onverwachte kansen of een professioneel voordeel in de toekomst.

  • Doelen stellen en bereiken

Een persoonlijk merk bepaalt wie je bent en waar je naartoe gaat. Zonder duidelijke richting zou je kunnen blijven steken in de sleur van je huidige pad.

En je merkidentiteit helpt je nadenken over hoe je je huidige plaats definieert en waar je in de nabije toekomst wilt zijn.

Om een plek te bereiken waar je trots op bent, moet je specifieke doelen hebben. Doelen die niet duidelijk gedefinieerd en meetbaar zijn, zijn gedoemd te mislukken.

Personal branding geeft elke professional de mogelijkheid om aan te geven waar hij of zij heen wil en hoe dat bereikt kan worden met checkpoints onderweg.

  • Loopbaanontwikkeling

Iedereen wil vooruit in zijn carrière, toch? Je wilt niet eeuwig in dezelfde functie blijven, nooit leren, nooit groeien.

Wanneer werknemers een sterke merkidentiteit opbouwen, biedt dat de mogelijkheid om te werken aan het verbeteren van hun eigen waarde en voorsprong op persoonlijk vlak.